קרעי: "היועמ"ש עבר על החוק"; ניסנקורן: "מערכת המשפט לא עומדת למשפט"

    איתי גדסי No Comments on קרעי: "היועמ"ש עבר על החוק"; ניסנקורן: "מערכת המשפט לא עומדת למשפט"

    ח"כ קרעי בשאילתה לשר המשפטים: "האם אחרי הפרסומים החדשים בעניין מנדלבליט, אתה עדיין חושב שהכול פייק ניוז?" השר ניסנקורן השיב: "מערכת המשפט לא עומדת למשפט, היא שומרת הצדק ומגדלור של הצדק"

    קרעי וניסנקורן צילום: צילום: קרעי: Hadas Parush/Flash90 | ניסנקורן: Yonatan Sindel/Flash90
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ ד"ר שלמה קרעי, (הליכוד) פנה היום בשאילתא דחופה לשר המשפטים במליאת הכנסת בנושא "חשד לניצול מעמד היועץ המשפטי לממשלה". לדברי ח"כ קרעי, שהתבסס על פרסומים של העיתונאית איילה חסון בחדשות 13 "הוצגו נתונים שגויים בפני בג"ץ וועדת האיתור ליועמ"ש. מנדלבליט, שהנתונים היו בוודאי ידועים לו, ניצל לכאורה את הטעות לשם זכיה בתפקיד, דבר המהווה לכאורה הפרה של סעיף 416 לחוק העונשין: קבלת דבר בתחבולה או בניצול מכוון של טעות הזולת".

    "האם תדרוש את התפטרותו בעקבות הנ"ל"?, שאל ח"כ קרעי, והמשיך בשאלה נוספת: "אדוני שר המשפטים, העובדות מדברות בעד עצמן, בג"ץ לא כתב שצריך לפסול מחוסר אשמה אלא כתב 'דומה שהתיק נסגר מחוסר אשמה' ואף אחד לא העיר לו על כך וזה ניצול מכוון של טעות הזולת גם אם לא היה כוונה להטעות אותם".

    קרעי הצהיר כי "אני אעשה כאן פינה קבועה עד שהאמת תצא לאור או עד שמי שמסתתר ילך הביתה".

    עוד שאל קרעי: "אמרת לפני שבועיים שהכל פייק ניוז. האם אחרי הפרסומים החדשים שלפיהם מנדלבליט פנה לכפופים אליו בחשאי וביקש לסגור את תיקו מחוסר אשמה, אתה עדיין חושב שהכל פייק ניוז"?

    "איך ייתכן שאין שקיפות"? המשיך ח"כ קרעי "שמנדלבליט פונה לכפופים אליו במחשכים בעניין הנוגע לכשירותו כיועמ"ש והציבור לא יודע על זה? איך אפשר לקבל התנהלות כזו מצד אלו שדורשים ניקיון כפיים וטוהר מידות מכל השאר"?

    "אדוני השר, הבכירים שנתנו הנחת סלב לבוס שלהם, קיבלו את בקשתו לבחינת עילת סגירת התיק מספר חודשים אחרי תום הזמן הקבוע לכך וקיימו ישיבה בנושא סגירת התיק שלו ובכך הפרו לכאורה את חובת הנאמנות שלהם לציבור, האם הם ייחקרו או יפתח נגדם הליך משמעתי"?

    "האם קיימות דוגמאות מקבילות לאזרחים מן השורה, שבחינת עילת סגירת התיק הפלילי שלהם התבצעה הרבה אחרי המועד הקבוע בהנחיות של משרד המשפטים"?

    שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב לשאילתה של ח"כ שלמה קרעי ואמר: "אין כל שחר בטענות כאילו הוצגו נתונים שגויים בפני ועדת האיתור או בפני בג"ץ, ובוודאי שאין בסיס לטענה כי מנדלבליט ניצל טעות כלשהי לשם זכייה בתפקיד. נהפוך הוא, כלל ההחלטות המחייבות בעניין עמדו הן בפני ועדת האיתור, הן בפני הממשלה טרם המינוי, והן בפני בית המשפט העליון".

    זו היא הפעם השנייה בתוך שבועיים שח"כ קרעי מגיש שאילתה בנושא ועל כך הוסיף השר ניסנקורן: "אני מבקש להציע הצעה: יש מבין חברי הבית הזה מי שמשקיעים חלק ניכר מזמנם במאמץ נפסד לפגוע בשמם הטוב של עובדי ציבור מסורים ומערכת אכיפת החוק. אני מציע לתעל את האנרגיה המבוזבזת הזו לעבודה אמיתית ומשותפת, למען אזרחי ישראל וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית".

    כאמור, ח"כ שלמה קרעי הוסיף ושאל את שר המשפטים: "אמרת לפני שבועיים וגם עכשיו אתה אומר את אותו דבר, שהכול פייק ניוז. האם אחרי הפרסומים החדשים שלפיהם מנדלבליט פנה לכפופים אליו בחשאי וביקש לסגור את תיקו מחוסר אשמה, אתה עדיין חושב שהכול פייק ניוז? איך ייתכן שאין כאן שקיפות בנושא כל כך חשוב שמנדלבליט פונה לכפופים אליו במחשכים בעניין שנוגע לכשירותו כיועץ משפטי, והציבור לא יודע על זה? איך אפשר לקבל התנהלות כזו מצד אלו שדורשים ניקיון כפיים וטוהר מידות מכל השאר?"

    שר המשפטים ניסנקורן חזר והשיב: "מערכת המשפט לא עומדת למשפט. מערכת המשפט היא שומרת הצדק ומגדלור של הצדק, וטוב היה אם כל נציגי הציבור כולם היו עומדים לימין מערכת המשפט, במובן שיש לנו מערכת משפט שצריך לשמר אותה ולחזק אותה".



    0 תגובות